Åretrippen!

söndagkväll... klockan är nu nio och oliver sover men jag sitter här och väntar på att han ska vakna för de brukar vara för tidigt att somna för han nu (enligt han själv alltså, hehe)
igår eftermiddag kom vi hem från åre, var riktigt skönt att vara borta några dagar även fast man inte hade så mycke att göra, de var ju lite svårt att hyra sig ett par skidor eller vad som helst när man har en bebis att ta hand om.. men jag åkte faktisk slalom en lite sväng.. lånade syrrans skidor och åkte i barnbacken men micke, räckte gott och väl för mig! har ju inte åkt skidor på minst tio år så man var ju som bambi på hal is! fast på skidor då! så ni kan ju tänka er hur de såg ut, och micke skulle lära mig hur man gjorde.. och de var hans första gång på skidor, de var riktigt roligt faktiskt! men dock så har ju inte oliver någonsin varit så grinig som han var däruppe, men de var nog för att de var så mycke ståhej runt han hela tiden! vart sjukt jobbigt för tillslut så vägrade han amma, så fick mata han med ersättning i flaska så han inte skulle svälta ihjäl! och bara därför fick jag masa mig på apoteket och köpa en bröstpump, den dyr sådan också! 500 spänn för en jävla bröstpump! men var ju tvungen så jag inte skulle få mjölkstockning, var nog ganske nära för hade RIKTIGT ont i bröstena.. men också bara för att man köpte en så började han amma igen! besvärligt ibland..
på vägen hem så åkte vi in till krilles gammelmormor, en pigg tant! ;-)

nån dag i veckan ska vi åka till vemdalen också, tror jag.. krilles farmor och farfar är där så tänkte hälsa på, om man har råd att tanka bilen förstås.. känns knappert i plånboken! tänkte ju handla mig en mobil men vart inte av, de kändes väldigt dyrt att köpa en mobil för 5200 så de fick bara.. men ska nog köpa mig en snart, eller om jag ska göra nånting annat roligt för pengarna! förresten så köpte vi lite kläder åt krille i åre, en jacka till och med.. och med att han fick den av mig så ställde jag ett krav på han, att han ska ut med barnvagn eller ut och gå iaf så blir inte brydd om ni ser han ute utan bilen ;-) man jag har faktiskt blivit förvånad redan för han har redan gått en lite sväng, hehe!

måste ta tag i deklarationen imorgon, åka till ängsvägen och fixa med lite papper som jag måste ha för att jag ska kunna fylla i skiten riktigt! och måste ringa en massa samtal.. bäst man kliver upp tidigt, jag är ingen morgonmänniska!
känns som man har miljoner saker att göra i veckan, får se om man orkar ta sig för att göra allting! tvivlar! ska på föräldragrupp på tisdag.. och nån dag iväg och mäta och väga lillen, se om han gått upp nå mer! han växer som en tok på längde men i vikt går de inte lika snabbt.. men de kanske är bättre den här veckan! *hoppas*
äsch nu har jag inte mer att berätta, och så ska jag ta en dusch och sen krypa ner i soffan!
 
oliver med världens bästa moster :-)                                 här är stjärnan själv!

                                                          


Kommentarer
Postat av: Jessica

vi ska också på föräldragruppen på tisdag! :) syns då!

2009-04-20 @ 11:48:26
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Malin

Han ser så pigg och vaken ut lillfisen din :)

2009-04-20 @ 19:46:50
Postat av: Jossan

Men Oliver, va ljushårig du har blitt! Komma du hälsa på tant då mamma ska till stora stan? =) Puss från Maja o Tant (Anders oxå förstås!)

2009-04-21 @ 22:01:32
URL: http://lillhugg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0