Förlossningen..

Mina älsklingar är ute på äventyr på byn så då passar jag på att sitta här en stund.. annars finns de inte mycke tid över för de men de gör inte mig så mycke..
Lillprinsen sov hur länge som helst inatt, från elva igårkväll till sex imorse.. fick nästan panik när jag vaknade och insåg att han inte hade gnällt efter mat på hela natten så for upp och då låg han där och tittade och gnydde lite så då fick oliver komma till våran säng och gosa och matas av mamma sin.. underbart mysigt! sen somnade vi om och sov av och till till kl elva.. sov morgon idag, vilket de ofta blir så länge lillen känner för de ;-)

Ja förlossnigen... den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig ändå.... På torsdagen den 12:e hade vi en tid för att göra ett ctg så de var bara att masa sig ner till stan vilket inte gjorde mig nånting för då hade jag gått en dag över tiden och var ganska stor och verkligen less så då ville jag bara ha min bebis..
Vi kom dit och gjorde ctg men lillen var inte så livlig av sig men hade bra hjärtljud men han var så stilla.. dom gav mig kallvatten och man fick hoppa och dona på för att lillen skulle vakna till lite men han ville inte så efter en och en halv timme skickar dom in oss på förlossningen för att spräcka hinnan på mig så vattnet skulle gå (jag vart både lite ängslig och förväntasfull för då var de ju på gång iaf ). Klockan var så strrax före tolv och värkarna kom på en gång vattnet hade gått så där på rummet stannade vi.. väntade och väntade, var inte så farligt där i började.. vi skrattade mest åt hur jag såg ut där jag gick runt i sjukhusskjortan med ctgapparaten runt halsen... men nån timme senare började de kännas lite så då tog dom fram lustgasen åt mig, och den blev min bästa vän genom resten av den dagen! släppten den inte förutom när jag var tvungen att gå på toaletten.. Krille min älskling vek inte många minuter från min sida där jag låg och gjorde grimaser och skrattade åt hur jag kramhöll i tuben, hehe.. lustigt är de så här efteråt!
Vid halv tre tiden bad jag om ryggmärgsbedöning för då gjorde de ont och hade bara öppnat mig 3-4 cm och hade då evigheter kvar så då ville jag ha all bedövning jag kunde få!  vid tre kom narkosläkaren men de var jag så borta på lustgasen att jag bara såg deras läppar röra sig men jag hörde inte vad dom sa..
Och mitt upp i allting så tog dom en massa prover i huvudet på bebisen, ingen skön upplevelse att folk ska pilla på en när man har värkar varannan var tredje minut.. och de gjorde dom en gång i halvtimmen resten av dagen för dom ville se att lillen fick syre som han skulle.. krille fick hålla mig i handen varje gång så jag hade nånting att kramphålla i medans dom donade och så fick han hålla tuben av ansiktet på mig så jag fick min gas..  så här håll vi på resten av dagen, klockan gick och jag öppnade mig sakta men säkert.. vid halv sex eller sex tiden började dom ta proverna lite oftare och strax före sju kom dom fram till att dom inte ville utmana ödet nå mer så dom ville göra kejsarsnitt! och då var jag öppen 8 cm så hade ju inte så långt kvar.. även om jag hade suttit och pratat med krille om kejsarsnitt om de inte skyndade på så var de ingenting jag egentligen ville ha..
Nu känns de som jag missade en stor upplevelse som jag hade vela haft efter dom där 7 timmar med värkar.. men huvudsaken är att våran älskade son kom ut alldeles perfekt! tio fingrar, tio tår och var hur fin som helst! Världen kalufs också :-)  Oliver är mitt allt! Han och krille betyder mest av allt i hela världen för mig..

Att vara mamma är nånting helt otroligt, iblande tror jag att de inte är min bebis.. men de är de :-) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä, visst är det overkligt att nåt så perfekt kan vara ens eget!?

Å Oliver är ju verkligen söt! Den näst sötaste lilla killen i hela världen tror jag faktiskt. Sötast är ju såklart Junior, men Oliver är god 2a

2009-02-26 @ 16:24:11
Postat av: Jennifer

Han är verkligen supersöt lilla Oliver! Hoppas man ser honom snart igen ^^

Låt nu Krille sköta sysslorna medans du bara ligger och myser med din lilla prins ;-)

2009-02-26 @ 19:41:17
URL: http://nonnas.blogg.se/
Postat av: Therese

Tacka gudarna för gas.. och all bedövning som finns, eller hur=P Hur kan folk inte vilja ha bedövning? Hujeda mig :) Kom på nu då jag hamnade på din blogg... att jag har glömt att svara på facebook! Vi måste ju ta och ses nånting framöver...ta barnvagnarna på en promenad eller så :)

2009-02-26 @ 20:47:40
URL: http://theresiiia.blogg.se/
Postat av: Catrin

Det här med att föda barn är ett kapitel för sig.

Men som vi sa, de är inget våra "gubbar" skulle klara av..

Ta hand om er så ses vi snart!

2009-02-26 @ 22:03:46
URL: http://tobbelobbessambo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, kejsarsnitt är nog nåt man vill planera i så fall så man är inställd på det, men som sagt, det viktigaste är ju att bäbis kommer ut på bästa möjliga sätt! Så länge allt gått bra, det är ju viktigast. :) du får ta å lägga ut någon bild på han!

2009-02-27 @ 08:50:50
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0