Solstråle!

Hade skrivit ett långt inlägg om allt möjligt men datorn bara dog mitt uppiallt så de försvann såklart! Typiskt..menmen..Har iaf inte varit nån bra dag alls idag, trött och har haft ont i fogarna idag.. har varit jobbigt att bära runt på lillen och han är ju ändå inte så stor! tur att man inte måste bära han hela tiden..en dålig dag har de varit! men här är anledningen till att man inte drar täcket över huvudet och självdör en stund




han får mitt hjärta att smälta när han ler sådär, min gosiprupp!

måste nog gå och lägga mig nu, börjar bli trött! ska ju ändå upp tidigt.. typ vid nio eller så, de är tidigt för oss de, hehe! ska iväg på bvc för att se hur stor han har blivit och sen kanske gå en prommis med bea om jag hinner.. svärmor och krilles morfar ska komma och hälsa på så där är de nog bäst man är hemma.. eller ja, oliver måste nog vara hemma då iaf ;-)
men vore skönt att träffa bea och prata lite strunt om allt möjligt!

har iaf köpt mig ett par nya skor, som jag kan promenera utan att få ont i fötterna av.. tyckte att jag kunde unna mig de!
sen har man ju ändå en lång lista av grejer jag skulle behöva och vilja ha men de får nog vänta ett tag.. en mobil med bra kamera bland annat men man får se när pengarna finns till de!

Barns trygghet, vart hämtar man den? Barns gemenskap, var finns den?
Trygghet är ett varsamt, långvarigt och ömt bygge av tillit, tillhörighet och samspel. För små som stora människor gäller attt ingen aldrig så hög materiell välfärd förmår ge annat än ett bräckligt skal av yttre trygghet. För små som stora människor gäller att var och en måste få känna att hon behövs, att hon ingår i en gemenskap där just hennes närvaro är önskad och just hennes frånvaro föder oro och saknad. Just jag måste behövas. Just jag måste ha en betydelse och en funktion. Just jag måste få vara delaktig i ett sammanhang som bestämt av personliga relationer med ömsesidiga behov.
Trygghet kan inte nås artificiellt. Trygghet kan, bitter nog, inte köpas för pengar. Trygghet kosta sådant som inte längre finns; tid!


Aja nu måste jag sova tror jag... ifall man måste upp och mata nån liten snart, de vet man ju aldrig!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad stor han har blivit! Herregud vad mycket han har växt! Gullunge!!! kram kram

2009-04-01 @ 15:22:42
URL: http://lillhugg.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, han ser verkligen hur mysig ut som helst! :) Jag & Andreas ska komma och hälsa på snart har vi tänkt!

2009-04-01 @ 20:48:11
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0