Tankar..

Ja som jag skrev igår blev jag riktigt förvånad över att sötnöten somnade kl nio.. jag vart helnöjd för då skulle krille och jag hinna umgås på tu man hand... Yes tänkte jag, ett bad med glass äntligen! Hann inte mer än att lägga mig ner i badet med en hel massa skum. tok skönt, i dom 5 minuter jag hann ligga för sen vaknade lillen.. hmpf! sen var han vaken till halv ett så nått bad blev de inte.. men jag älskar han ändå min lilla gosiprupp!




idag var vi på bvc, hade tid för att träffa läkare.. dom skulle titta på höfter osv.. allting var jätte bra, vägde och mätte när vi ändå var där.. 5110 g och 58,5cm lång.. växer så de knakar med andra ord! och krille fick sig ju ett gott skratt, jag skulle bära iväg oliver till borde när man mäter hur lång han är, gissa vad han gjorde då? jo, han pinkade ner mig såklart... alltid pinkar han ner MIG, aldrig krille.. skitungen där ;-)

fan vad linda rosings program är värdelöst, fattar inte varför dom visar sånt där skit.. hon borde fixa läpparna så hon ser ut som förut, då såg hon iaf normal ut! ojoj..

var ut på en prommis med bea för, alltid lika kul... hon får mig att känna mig som mer än bara en mamma.. jag älskar att vara mamma, och jag älskar oliver mer än nånting annat men jag är även "ungdom" om man säger så om en som fyller 24 iår och jag tycker om känna mig så.. men mammarollen är jag nu och oliver är helt klart mit hjärta ;-) och krille är min

imorgon kanske vi ska till stan, vore skönt att göra nånting än att bara vara hemma i ånge.. nu när man känner själv att man orkar ta sig iväg att göra nånting.. kanske handla sig nånting roligt, lite nya kläder kanske? fast känns meningslöst de också, tanken är ju att jag ska bli snäppet mindre än vad jag är nu.. sjukt jobbigt de är att vara som jag är nu, alla  mina kläder som jag hade förut är fortfarande lite tajt så de känns inte alls roligt att ha dom och de är inte så roligt att gå i mamma kläder heller, och dom är ju ändå förstora! även fast de snart bara är 6 veckor sen jag fick barn så känns de inge kul att vara "tjockare" än vanligt... än hur man var innan man vart gravid alltså..
just de, jag läste i ett forum där de diskuterades om man hade fött barn om man hade fått kejsarsnitt,,, nu kanske jag lite mera känslig om de här eftersom jag fick kejsarsnitt, vilket inte var mitt val utan de var för oliver bästa, men jag tycker iaf man har fött barn även om man blev snittad.. barnet kommer ut och då föds de så enkelt tycker jag de är!
men enligt vissa, som jag läste, så tyckte dom att ett kejsarsnitt var en enkel lösning och då såg man inte till att föda sitt eget barn.. sjukt! för även om barnet kommer ut genom magen så föds de!
Aja nog om de.. 

Undra om jag kommer få skit för en sak som jag inte gjort nu? undra så flundra vem som har sagt nu, för jag har då inte gjort de! men men de återsår att se...

nu ska jag göra ordning lillen för kvällen och se om han vill sova... och sen se desperata husfruar, får se vilka intriger de händer där ikväll :-P ganska sjuk serie nuför tiden men jag tittar iaf...



Gokväll allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hejsan! De där med kejsarsnitt är så sjukt, finns dom som anser att det är att "åka räkmacka". Galningar! Enligt en kompis till mig som har gjort 2 vaginala och ett kejsarsnitt så föder hon hellre normalt, för man blir mer "handikappad" efter snitt eftersom det blir svårare att röra sig osv. Tycker det är väldigt fel av folk att skriva såna saker, för jag menar, är Oliver ofödd då eller vaddå? ;) haha. folk har ju problem, bara att inse. Han är iaf toksöt!

2009-03-25 @ 05:22:50
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-25 @ 05:31:14
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sara

Ni är sååå fina!!!!! :D

2009-03-25 @ 18:05:23
URL: http://saraedin.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Ja det vore ju inte helt fel! skicka ett mail till mig med ditt mobilnummer så kan jag höra av mig nåt nästa vecka, hur låter de?? [email protected]

2009-03-25 @ 19:39:56
Postat av: Emma

det är inge fel med kejsarsnitt, dom som säger de är fel vet inte vad de pratar om. Man gör det bara av hälsoskäl inte för att de ska vara bekvämt??



då kan man ju säga att om man föder tvillingar? De är ju oretvist för den andra? Den första får ploga vägen för den andra?

2009-03-25 @ 20:58:10
URL: http://potatisbrallan.blogg.se/
Postat av: Emma

det är inge fel med kejsarsnitt, dom som säger de är fel vet inte vad de pratar om. Man gör det bara av hälsoskäl inte för att de ska vara bekvämt??



då kan man ju säga att om man föder tvillingar? De är ju oretvist för den andra? Den första får ploga vägen för den andra?

2009-03-25 @ 20:59:13
URL: http://potatisbrallan.blogg.se/
Postat av: Bobbis

Tjaa babe :)

Hurru du ru, unna dig lite nya kläder istället för o gå i "dom gamla" som man alltid haft :)

det är roligare då :)

det är du värd Puss

2009-03-25 @ 21:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0