Bvc...

Nu sover mammas gofis så då kan man passa på att sitta här.. ;-)

Har till och med hunnit med en promenad idag... efter vi hade varit på bvc så tog vi en kort sväng runt och kikade, var härligt väder ut.. och så träffade vi ju farbror fredde på fritisboden så vi stannade till där en stund och pratade lite..
Lillen har växt, är nu 55 cm lång och väge 4460 så han hade gått upp precis lagomt mycke tyckte dom, kändes jätte skönt att veta för jag har varit orolig att han inte fått i sig tillräckligt med mat nu när jag har försökt ammat hela tiden och slutat med flaskan.. men de är bökigt att amma ibland, men de är dock så himla mysigt när oliver vill amma och inte far runt som en sjövild fisk hela tiden...
Iaf så tyckte kerstin på bvc att han var så himla söt, och att han var så himla vaken och tittade runt så mycke för att bara vara 3 veckor.. (imorgon blir han 3 veckor)  jag blir så himla stolt när folk tycker så bra om han :-)
och så kom frågan hur jag mådde, kände riktigt hur gärna jag nästan ville börja grina när frågan kom... skyller på hormonerna, hehe! men jag mår bra fast ibland när man ju nära bristningsgränsen känns de som men då tittar jag bara på mina sötnosar och tar nya tag.. tag gode gud för att lillen sover nästan 5 timmar i sträck på nätterna, de är jag tacksam för ;-)
de är konstigt egentligen, innan man fick barn så verkade de som allting funkade perfekt för allihopa hela tiden och ingen var trött och fallfärdigt men nu när man har ett eget så blir de mer prat och då kommer de fram från många att amningen var typ ett helvete och de vill inte alls funka och de var ofta många hade känt att ibland ville dom bara lägga sig ner och gråta i flera timmar.. undra varför sånt här inte kommer upp medans man väntar barn? kanske för att man bara är så inställd på att klara förlossningen och inte tänker på vad som väntar efter? för de gjorde inte jag, bara jag klarade av att få ut lillen så skulle allting funka jätte bra sen.. men ack så fel man hade, men de går iaf ... och jag älskar min oliver mer än nånting annat och vi kämpar på med allt vi två :-) och krille är ju med på ett hörn.. hehe ibland önskar jag att han kunde amma, de hade varit lite skoj! ;-)

Nu har bea fått en lägenhet också, ska bli ångebo igen.. nice då kan man gå dit och fika stup i kvarten ;-)

Just fan, måste ringa försäkringskassan.. har ju inte fått några pengar, och de går ju inte för sig! men som vanligt kommer man väl få vänta.. fast jag blev ju måttligt förvånade när jag fick mina pengar efter bara ca 3 veckor efter jag skickade in alla papper om min sjukskrivning.. ibland ska väl dom överraska dom också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0