en dag i staden..

Ikväll ska de ätas på afterworrk, ska blir riktigt nice ;-)
med beeis och linis, treevligt att umgås med bara vi tjejer ibland också... men får se hur länge krafter följer med ikväll, är äckligt trött och slut idag.. men man ska väl härdas..

var på sjukan igår, allting är jättebra med babyn.. mår prima där inne så de känns tveksamt att den vill komma ut.. men jag hoppas den är redo för oss snart, vill inte vara gravid längre.. vill ha min bebis!
Iaf så vart de lite längre på sjukan är förväntat, gjorde ul och sen ctg och träffade läkaren.. en läkaren som inte ens frågade hur "jag" mådde utan tittade lite i pappren och sa att bebis mår bra och sen tänkte hon bara sticka därifrån utan att jag hunnit tagit upp mitt problem med ryggen så man fick ju haffa hon i fart och berätta hur de var..
hon kände lite och börjde prata om en propp i lungan så vi skulle komma tillbaka om de blir värre och sen går hon.. där står jag och krille och tittar på varandra och typ "jaha näe vi går väl då"... dock så hade hon skrämt upp mig rejält så jag tog upp den med min sjuksköterska på medicinmottagningen och hon pratade med en läkare som skickade mig vidare till akuten.. Krille och jag tar och åker dit och anmäler oss, fick träffa en sjuksköterska som tog blodtryck osv.. hade feber och nu när jag är i veck 36+1 (idag alltså) tyckte dom att jag var så långt gången att jag fick åka upp till förlossningen.. jaha tänkte vi, vi går väl dit då och där får vi sitta och vänta på cpläkaren vi redan träffat på ultraljudet på morgonen..
vi sitter där och väntar och väntar.. och väntar.. både krille och jag är irriterade över att de tar så lång tid och att dom skickat runt oss överallt, ska de vara så svårt att ha en på ett ställe och låta oss stanna där..
skit samma så kommer läkaren efter nästan två timmar och tittar på oss skit konstigt och frågar hur de är och jag säger att jag inte vill åka hem förrens de är utrett vad som är fel på mig.. visst säger hon, du ska få ett papper här som säger att de inte är nå fel på bebisen utan att de är "jag" som har ont så en vanlig doktor kan titta på mig.. får pappret och sen blir jag skicka på medicinmottagningen.. kommer dit igen, ja.. dock så åt vi nånting först och så skickade jag iväg krille på ärenden som måste göras, spelar ju ingen roll om han smiter en stund för jag blir ju ändå bara runt skickade..
iaf så kommer jag på medcinmottagning, dom pratar med en massa folk med inser sen att de är på akuten jag ska vara så dom följer mig dit.. lämnar pappret och anmäler mig och väntar.. klockan är nu tre och sen tio hade vi varit på sjukan..måttligt less!!!! 
jag får komma in till en sköterska som tar blodprover och allt möjligt, snart nog kommer krille igen och gör mig sällskap.. och vi väntar och väntar på vad som ska hända.. ingenting.. träffar en ny läkare,efter men bytt sköterska hundra gånger som de kändes.. aja dom förklarar hur de blir, jag blir förmodligen kvar över natten för att göra en lungröntgen, ja men då kan krille åka hem då efter jag har fått åkt tillförlossningen för de var där jag skulle få sova.. 
sen kommer läkaren igen och säger att dom skyndar på på röntgen så jag hinner nog göra den ikväll och ser allt bra ut får jag åka hem.. stackars min älskling får nu stanna kvar ifall jag får åka hem.. tiden går och vi väntar..
klockan sex får jag göra röntgen och sen tillbaka på akuten och vänta lite mera..  tur så hade vi tv på våran "rum" där på akuten, de var bara för att vi hade fått barnrummet.. haha, man får vara glad för de lilla!
en ny läkare kommer och klämmer och slår och fingrar på mig och frågar hur de känns..  en vips så försvinner hon så vi får vänta igen.. klockan åtta kommer hon tillbaka och säger att lungorna ser fina ut, inga fel där inte.. jag hade nått prov som var förhöjt med de trodde dom berodde på graviditeten.. men iaf så fick jag en remiss för att lämna prover som dom skulle ha om två veckor (och den remissen är kvar i stan för den glömde jag, klantiga jag)
skit samma, vi fick åka hem! ÄNTLIGEN!!!!!!!! Så efter åtta så får vi, trött som ett as var både jag och krille efter 10 timmar på sjukhuset..
Tur iaf att de inte var nån propp, men de är ju fortfarande nånting som är fel nu men härdar jag ut till förlossningen och hoppas att de blir bättre sen..

Är så glad att krille verkligen följde med mig och stannde med mig där på sjukan, vad skulle jag annars ha tagit mig till!? Älskar min sötnos..

De var våran dag igår de..

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag vet precis hut det fungerar och ser hela tiden folk som väntar och blir skickade runt.

Det är inte roligt.

Glöm inte bort att du MÅSTE upplysa mig när det är dags för förlossning, du behöver ju inte ringa/sms när du håller på att födda men någon sekund senare vore bra ;)

2009-01-20 @ 21:05:34
URL: http://andreashjort.blogpost.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0