Förbannad!

De bara kokar i mig nu! Läkaren sa att Oliver skulle få pencilin om han fortsatte att äta dåligt så jag ringde idag om de  men så ringer bvc upp på eftermiddagen och säger NEJ!.. för istället för att han ska få medicin mot sina varklumpar i halsen så ska jag bara försöka få i han mer vätska.. typ 1 liter om dagen, vilket inte Oliver får i sig en vanlig dag! hur ska jag då lyckas med de nu??.. OMÖJLIGT! och jag förklarade för bvctanten att jag matar, matar och matar och ger vatten men han vill inte ha så mycke, jo men då ska jag nästintill köra ner en sked i halsen på han bara för att han ska få i sig! men Oliver är bestämd av sig, vill han inte ha så stänger han munnen eller så spottar han ut.. jag låter han ju inte svälta, de skulle jag aldrig göra men jag får inte i han de han behöver men ingen medicin skulle ha få..
Jag är så förbannad att ena dagen ska han får medicin och andra så är de tvärnit!
Och de värsta var, bvctantens tonfall var sånt att de lät på henne som att jag var en dålig mamma som inte gjorde allt för mitt barn! vad ska man säga om de, ska verkligen dom få en att känna sig så? NEJ, visst kan dom säga att man måste truga i dom men dom kan gott ha ett bra tonfall..
Hädenefter skickar jag Krille så han får väga lillen för jag vill då inte gå dit just nu...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Typiskt med människor som verkligen in passar för sitt jobb, tycker de borde lämna jobbet så någon annan som verkligen brinner för det kan få jobbet.

2009-07-09 @ 09:40:56
Postat av: tina

DEt är så typiskt bvc, alla säger olika från ena dagen till den andra :(. Hoppas han blir bättre snart!

2009-07-09 @ 13:02:41
URL: http://tinasdagligabekymmer.blogg.se/
Postat av: Emma

Det finns så många knäppa människor som jobbar med sånt dom inte borde. Du känner din son bäst och vet vad som är bäst för honom. Sen kan man lyssna på råd osv, såklart, men ska dom vara "otrevliga" så är dom på fel ställe helt klart.

2009-07-09 @ 16:06:44
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0