Värmeslag!

Värmen håller på att ta kål på mig, shit vad jobbigt de börjar bli! de skulle gå bra om man kunde ligga ute vid nån sjö där man kan sola och bada.. men de går inte riktigt så bra för olivers del så vi hittar på nånting annat istället, har blivit mycke inomhus för de är så varm i vagnen för han.. stackars mammas lilla hjärta!
LÄGENHETEN ÄR EN JÄVLA BASTU!!! fy van, ständigt runt 30 grader härinne..
så vad har hänt på sistone då?
vi har köpt en bil, vart en saab 9-3:a, jättefin! nöjd.. men dock kör jag celican för oliver oliver kan inte åka saab än för airbagen.. men snart så :-)
idag for jag och oliver till ramsjö så kan skulle få träffa farmor och farfar, men han var då inte alls på humör! han vart genast mammig.. vet inte riktigt va de tog åt han, han skrek och gnydde mest hela tiden om han inte var hos mig.. men värmen gör han nog mer grinig kan jag tro.. är helt slut nu efter en dag ute, dock i skuggan med en livlig liten gosse :-)
märkte av nu att oliver får i sig för lite vatten så måste försöka truga i han mera ändå, jobbigt för han är ju inte riktigt förtjust i de..
Oliver börjar bli storpojk nu. Han sitter själv, korta korta stunder och han vill börjar krypa.. han är på gång men han har inte riktigt kommit på kruxet med armarna riktigt :-)
blir mycke skrivet om oliver, måste bero på att han är mitt liv.. jag gör nästan ingenting utan han nuför tiden!
tänkte lägga in lite bilder men glömde kameran i bilen, är för lat för att hämta den nu :-)

kanske lika bra att sluta blogga, har ju inte så mycke att skriva om endå..
äsch, jag säger gonatt istället..



Kommentarer
Postat av: Jessica

va duktig han ät som börjat sitta!! ja, vi sänkte våran nu, haha. jag har tuva med på vojen, sitter i skuggan där, fläktar bättre än i lägenheten som är mellan 30-40 grader!! Tuva är inte så förtjust i vatten heller, jag brukar truga i henne lite, försut var det inga problem, men det har blivit det nu. så för att vara säker på att hon får i sej vätska (då hon inte vill ha ersättning heller, äter kanske halva portioner på dagarna bara, mat går bara i på kvällen) så köpte jag Sempers fruktdryck. Morot har jag köpt av den, den gillar hon (finns massvis med smaker) och då vet jag ju att hon får i sej vätska iaf! Hade hemma att ha om hon blir sjuk så hon fick ta dom nu när det varit så här varmt, när det är mer "normalt" ute så kommer jag fortsätta envisas med vatten. men nu är de ju extra viktigt så då köpte jag några såna. hon har väl druckit bara 2-3 gånger av dom, men hon gillar dom. bara så att man är säker!!

2009-07-03 @ 13:41:58
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0