Skratt, hugg och matelände!

Jag förstår inte varför man får sån här ångest över lite mat..
Imorse kvart över sex åt Oliver en portion gröt, och sen åt han ingenting mer förrens halv ett.. jag tycker de är på tok för länge mellan matningarna.. Alla säger att han äter de han behöver men de gör han ju inte, de kan man ju se på hans viktkurva.. så säg nu inte att han får i sig de han behöver!
 Fan jag blir så less, varför äter han så lite? 
tänkte att han kanske inte vill ha ersättning längre så jag tänkte börja ge han mat istället, men de gick inte heller.. mat vägrar han! inte ens några tuggor av de.. men frukt puré åt han så de var ju inte så att han var proppmätt heller..
ibland tänker jag att nu ska jag låta han skrika när han är hungrig men de kommer han ju knappt äta nånting alls på hela dagen.. 
Ibland vill jag bara skaffa barnvakt så får sluta tänka på de här med maten hela tiden.. för jag tänker inte på mycke annat än att han äter så lite!

Fan va Krille är duktigt, han donar och fixar på gården han! Men nu är de snart färdigt, ska bara flytta friggeboden och lusthuset så behöver han inte göra så mycke mer.. Jag är stolt över min allt i allo-älskling!

Fick mig ett gott skratt idag, samtidigt ett hugg i hjärtat!
Jag träffade folk från Alby och vi stod och pratade, och så säger en av dom att dom har gett pappa lite whiskey.. att dom alltid gör de när dom är nere på kyrkan. de lät så lustigt när hon sa de " jag var och gav pappa din lite whiskey idag" tss de tror jag han behövde.. Men snart så dör väl blommorna där om han får whiskey varje gång dom är dit ;-) men samtidigt de var lustigt så hugg de till i hjärtat för jag inser hur mycke jag saknar han varje gång min älskade pappa kommer på tal!
Varför dör dom bästa ung för?


Kommentarer
Postat av: Catrin

Va tungt det här med maten.. Loke ha inte ätit på några dagar igen han (om det inte är nå godsaker farfar tar fram, och de kan man ju disskutera ) Vet lixsom inte vad jag ska skriva.. Vad man kan göra.. Många barn tycker ju inte om burkmat, så om du prövar göra egen mat? Ha du testat banan än?

2009-08-02 @ 09:06:59
Postat av: Emma

Jasså där ser man! :) När kommer ni och hälsar på då??? Vi väntar, vi väntar!

2009-08-02 @ 19:33:35
URL: http://emmanylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0