Julklappar, flytt osv...

Nu börjar den här julklappångesten komma, "vad ska man köpa, hur mycke har jag råd att spendera" alltid tänker jag så.. Varje år tänker jag att jag inte ska spendera alltför mycke pengar men de blir aldrig så, jag köper alltid mer än vad jag tänkt göra! Varför? Jo för att jag älskar att ge dom jag bryr mig om julklappar... Men iår ska jag faktiskt försöka att inte köpa så mycke.
Funderar på vad man kan köpa till Oliver? De enda jag vet att han behöver är kläder. Leksaker är förtillfället inte nödvändigt, han kan bli lika nöjd över en kartongbit som för en leksak för flera hundra.
Men jag måste nog åka till stan efter löning och göra klar alla julklappar så jag slipper fundera så mycke mer på de sen..

Och fan vad jag börjar bli rädd för den här j***a svininfluensan, inte för min del men för Olivers. Känns som jag inte vill vara ute bland folk mer än nödvändigt. Inte förrens han har fått vaccinerat sig.
En del som får svinis blir de som att få en vanlig influensa, för mig skulle de nog vara lite mer komplicerat. Och för Olivers del skulle de förmodligen bli jäkligt jobbigt eftersom han inte ens kan säga vad som är fel! Nää de där vill vi inte ha..

Snart måste vi säga upp lägenheten också, vad skönt de ska bli :-) då känns de ett steg närmare till huset.. de är inte jätte länge kvar om man tänker efter! Senast sista januari ska de ju vara klart... och nu vid jul har man ju fullt upp så då går de fort.. Synd bara att jag ska börja jobba i början på januari så då har man inte hela dagarna på sig att börja planera för flytten.
Så man kanske får börja fixa iordning lite nu, slänga de som ska slängas och ge tillbaka grejer som vi lånat. Nu när jag tänker så ska jag nog försöka övertala Krille att vi ska göra de nån dag nästa vecka kanske.. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0