Försäkringskassans..

... läkare måste vara idioter! Jag läste tidningen häromdag om en karl, en jobbarkompis till mig, som varit sjukskriven sen våren 2007 för bla kärlkram och fel på axeln men nu skulle försäkringskassan tvinga ut han i arbetslivet. Och posten har ju inte de lättaste arbetet om man säger så! Iaf, hur kan dom tvinga ut en som är så pass dålig, med kärlkramp och axelfel (hur fan ska man då lyfta) medan de finns så många andra som går hemma med mycke mindre "fel" utan att bli ifrågasatt.. Även att han är så pass att bara har några år kvar till pension.  Borde inte försäkringskassan koncentrera sig på att få ut dom yngre sjukskriva i arbetslivet igen?
De är ju så att man blir förbannad när dom tvingar ut en som är så pass sjuk medans de finns folk som kan gå hemma med lite ryggont, jag menar att visst kan man ha ont i ryggen men jag tror då inte att de blir bättre att vara hemma på heltid heller.. Och har man så pass ont i ryggen så kan man ju inte göra nånting alls, inte bära, inte städa inte tvätta osv.. men man kan se sånt folk gå ut och festa. Idioti!
Jag skulle vilja veta hur dom bedömer vilka som är arbetsför eller inte! Undra vilka kriterier dom går efter?


Kommentarer
Postat av: Jessica

hmm, tror dom bedömer olika faktiskt. beror på vem det är som dömer helt enkelt. det är väl bara se hur många det är som är grtavida med massa problem som får höra "att vara gravid är ingen sukdom" tex. Och säg inte att du fortfarande blir förvånad över försäkringskassan?? ;) haha.

2009-06-20 @ 23:04:29
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0